on the verge of extinction... again

da, vreau lucruri frumoase!

O chestie care ma roade de ceva vreme este ca biletele la concertele din Romania s-au transformat din banalitati in hidosenii. Da, aspectul biletului nu are legatura cu calitatea spectacolului. Dar biletele alea sunt o amintire pentru un fan. Multi dintre noi le strangem la colectie. Iar colectia mea are un aspect foarte trist in ultimii trei ani la capitolul bilete la concerte din Romania.

poza cu biletele la concertele Aerosmith din Germania din mai 2017

Cand am primit bitelele la concertele Aerosmith de anul trecut, am avut o adevarata surpriza. Nu doar pentru ca nemtii chiar respectasera promisiunea de "Lieferzeit: drei Werktage", ci si pentru ca biletele nu aratau ca banalele bilete de la noi. Erau dintr-un carton mai gros, mai lucios si aveau imprimat frumos posterul turneului. Lasam la o parte faptul ca rozul nu e culoarea mea si ca nu stiu ce caramida i-o fi picat in cap lui Steven de i-a zburat din gura minunea cu turneu de adio, care probabil n-a fost asta. Biletele comunica vizual foarte clar ce eveniment vezi.

poza cu concertul Alice Cooper de la Berlin din noiembrie 2017

Biletele pentru concertele Alice Cooper de la Dublin si Berlin au intrat la categoria banale, la fel ca biletul pentru concertul Helloween de la Bucuresti, insa macar n-au fost urate.

Si ca veni vorba de Helloween... mi-am luat bilet si pentru concertul care va incheia turneul Pumpkins United 2017-2018 la Hamburg inainte de Craciun. Bilet care, cu tot cu livrare este mai ieftin decat a fost cel pentru concertul de la Bucuresti, imprimat frumos pe ambele fete si care imi ofera transport gratuit catre si inapoi de la concert... adica alti cativa euro pe care nu-i dau din buzunarul propriu. Bonus: spre deosebire de serviciile de gen din Romania care probabil in curand vor dori sa-ti stie si masura de la chiloti, in cazul asta am avut de dat strict minimul de informatie necesar pentru ca biletul sa ajunga la mine.

Si da, biletele la concertul din Hamburg si celelalte cateva concerte din Germania sunt vandute direct de managementul trupei, ceea ce probabil explica atat pretul (si aici intra si faptul ca n-au fost rechini ca eventim.de pe partea de livrare internationala, dar despre asta putin mai tarziu), cat si lipsa de interes pentru colectat (si vandut) date.

poza cu biletul pentru concertul Helloween de la Hamburg din decembrie 2018, fata
poza cu biletele pentru concertele Hollywood Vampires din Germania 2018

Biletele pentru concertele Hollywood Vampires din Germania... superb imprimate, n-am ce zice mai mult. Iar cel pentru concertul de la Berlin nici n-a costat cu mult peste cel de la Bucuresti din 2016. Cel pentru Frankfurt e alta poveste, dar in general Frankfurt e din alta poveste fata de restul Germaniei la capitolul bani.

In ianuarie, am fost la primul meu concert Kreator. Daca am socat pe cineva cu "primul" in conditiile in care am tot zis ca vreau sa-i vad de cand am auzit Phantom Antichrist in 2012... imi pare rau. Dar da, din pacate... primul! B'Estfest era la mama dracului in conditiile de transport de la noi. Metalhead Meeting... mai bine nu comentez, plus ca momentul parea prost. Rockstadt ar fi fost super, dar ala e un eveniment dificil pentru mine din motive personale. Iar in afara n-am inceput sa merg pe cont propriu (a se citi: n-am decis eu locatiile si datele inainte) decat anul trecut. Asa ca da, la primul meu concert Kreator am intrat cu un bilet hidos.

A fost super, asa ca asta a provocat reactia pe care am avut-o mai dupa toate concertele... incepand cu primul concert la care am fost vreodata - when are we doing this again?. Acum zece ani... nu puteam decat sa sper la un alt concert in Bucuresti. Acum am procedat exact la fel ca dupa concertul Helloween din decembrie: am intrat pe pagina lor oficiala de turneu si am inceput sa studiez datele. In cazul Helloween, nu exista la momentul respectiv decat o singura optiune europeana in afara festivalurilor (s-au mai adaugat intre timp, dar tot Hamburg mi se pare cea mai buna alegere). In cazul Kreator, un mini-turneu in Austria la care s-a mai adaugat ulterior un concert intr-un club din Rostock printre festivaluri. Asa ca am sarit pe alea.

Biletele astea nu sunt inca in posesia mea pentru ca eventim.de considera normal sa ceri 34.90 euro pentru livrarea internationala, asa ca le plimbam prin Germania ca sa coste de vreo sase ori mai putin. Dar pentru ca oamenii mai posteaza poze cu bilete noi achizitionate pe social media... am vazut cum arata. Si sunt superbe!

screenshot cu optiunile de livrare ale eventim.de: livrare bilet electronic, 2.50 euro - wtf? livrare Germania, 4.90 euro; livrare rapida Germania, 9.90 euro; livrare internationala, 34.90 euro - ceee? mami, nici macar biletul nu costa atat!poza cu bilete pentru concertul Kreator din Rostock

Da, stiu, eventim.de au buton ca sa schimbi limba in engleza. Nu-l observasem inca la momentul respectiv. Dupa cum am constatat si in 2014 in Franta, e fenomenal cat de bine poti intelege o limba pe care crezi ca n-o (mai) poti intelege (prea bine) atunci cand nu stii ca ai sau chiar nu ai optiunea de a nu o intelege.

Urmatorul meu concert va fi Insomnium. La fel, bilet hidos. La noi. Si daca se gandeste cineva ca ar trebui sa incetez sa fac comparatii cu Germania, bine. Uite, si grecii sau spaniolii stau mai bine decat noi la capitolul asta.

poza biletului hidos la concertul Insomnium de la Bucuresti din martie 2018poza biletului unui concert Insomnium din Grecia din acelasi turneu (martie 2018)poza biletului unui concert Insomnium din Spania din acelasi turneu

In cazul lor, nu stiu inca unde si cand ii voi vedea iar. La fel ca pana acum, turneele lor sunt limitate in continuare de posibilitatile de concediu, desi dupa succesul Shadows of the Dying Sun au spus ca nu este imposibil ca in viitor sa-si permita financiar sa incerce sa faca asta full-time o vreme. Dar stiu ca nu ii voi vedea in Romania.

So... see you elsewhere!

2 pareri

cine
krossfire
cand
joi, 8 martie 2018 la 23:09:00 EET
Pe biletele "romanesti" uneori nici logourile trupelor nu sunt decent schitate. Asta o spun si pentru ca la randul meu le colectionez (dar colectia mea e in cea mai mare parte o colectie de... hartii). Mai colectionam la un punct si bratarile de la anumite evenimente, dar doar vreo 2-3 au fost altceva decat un carton fluorescent, lipit putin prea brutal.
cine
brontozaurel
cand
vineri, 9 martie 2018 la 19:39:00 EET
Da, stiu, exact asta e biletul meu la Insomnium... o hartie tiparita. Si parca vor sa invarta cutitul in rana (da, stiu, nu-mi fac mie asta, e chestie de promovare pentru ei), ca tot posteaza pozele oamenilor care se lauda cu biletele pentru concertele la care merg in turneul asta si sa ma ia naiba, peste tot au bilete frumoase, numai la noi nu.

Bratarile.

Bratari cu adevarat faine, textile, imprimate/ cusute frumos am de la Iron Maiden (2010), Amon Amarth (2016), Sabaton (2017) si hai sa zicem Kreator (2018). "Hai sa zicem" e din cauza ca nu e cu fontul care trebuie in cazul asta, dar macar arata totusi bine per total.

In afara de asta mai am o mana de bratari oarecum decente (imprimate cu logourile trupelor, dar materiale de rahat) si atat.

Chestiile de carton fluorescent fara nimic legat de trupe pe ele n-am considerat ca merita pastrate.

Da-ti si tu cu parerea!

Mai jos se pot scrie tampenii. Nu mai mari ca alea de mai sus...
Insa inainte de orice altceva, vezi cum se comenteaza: indrumar tehnic si reguli!
HTML acceptat: <b>, <i>, <a href=""> (fara alte atribute)